Aller au contenu
Ron Strudel

Brick 2014

Messages recommandés

Mike r you joking me!!!! Get you facts straight Bulldogs lost to Regional Express in the finals. Regional Express is like our Stallions these teams are well COACH and TOP PLAYERS who don't wish to be part of any Brick Team.

 

Both Brick Teams Bulldogs and Pro are strong......They would win a 2003 D2 for sure, just like the Stallions 2004 did going 6-0.

 

Both Toronto Teams would play for sure Sunday Morning in the Finals in the  D1 2003

 

Mike don't want to burst your bubble but that's the truth.....you guys haven't faced any Brick team yet, haven't faced any strong competition, and haven't done one strong tournament yet!

 

Telling us that you tied the Rebels 2004 not very re-assuring, not saying that the Rebels aren't good, just saying that you suppose to have the best of the best......you should of wiped them out!

 

BTW! Regional Express VERY STRONG team, having lost only to the Bulldogs .Pro Hoc lost 2x to this team.

Partager ce message


Lien à poster

Tony vous avez 4 tournois de fait et on commence. Tu as droit a ton opinion. Reste que la realité est que prohockey et Bulldogs ne font que des tournois 2004 et ils n'ont rien remporté encore et je sens pas que personne capote avec ca. Du premier au dernier tournoi l'important est de progresser.

Partager ce message


Lien à poster

Pour tous les experts, mon fils a joué dans le match rebels-Team brick. Ce que je peux dire c'est que nous avons marqué 4 goals et on est bien content mais dans l'ensemble on a été dominés et solide. Le match aurait pu finir par une grande différence. La solution, c est le jeux d'quipe on voit qu'il manque de finissions et de jeu d'équipe. Si cette équipe passe beaucoup de temps  comme les autres équipes elle est trr`s dangeureuse.

 

Leur pire ennemi, cest que ca commence bientot!

 

bonne chance à vous autres.

Partager ce message


Lien à poster

One thing I want to get off my chest & some might not all agree with me but it's my personal opinion;

 

In Quebec everyone makes such a huge deal about centers playing the wing and making excuses about why an assembled team of supposed to be All-Stars lose is because they all played center on their own team and now they play wing. Personally you've got to be kidding me.....

 

The only time where centers & wingers play their position is on a face-off & on breakouts/defensive zone coverage in the defensive zone. In the offensive zone at this age it should be F1, F2, F3 and forwards need to read and react to the situation and once the puck is going the other way they ALL need to backcheck. I understand the concept of comfortability of playing a certain position but an elite player should be able to play all forward positions in the offensive zone & understand spacing/triangle concepts as well as knowing when to double team (doublage) etc.

 

I myself love the fact that my son can play all 5 positions on the ice..... not all of them great or at the best of his abilities, but he isn't a deer in head lights when he plays a new position.

Partager ce message


Lien à poster

Pour tous les experts, mon fils a joué dans le match rebels-Team brick. Ce que je peux dire c'est que nous avons marqué 4 goals et on est bien content mais dans l'ensemble on a été dominés et solide. Le match aurait pu finir par une grande différence. La solution, c est le jeux d'quipe on voit qu'il manque de finissions et de jeu d'équipe. Si cette équipe passe beaucoup de temps  comme les autres équipes elle est trr`s dangeureuse.

 

Leur pire ennemi, cest que ca commence bientot!

 

bonne chance à vous autres.

Je ne veux pas dénigrer l'équipe Rebels 2004 D2 mais selon moi et plusieurs personne que j'ai consultés, il n'y a pas vraiement de différence entre le D1 2004 au D2 2003 au niveau du calibre de jeux. Mon fils a joué l'an passé en D2 au début et à joué D1 à la fin de l'été et je peux vous confirmer qu'il y a une énorme différence entre ces deux calibres. Il y a deux ou trois ans, la différence était moins marqué car il n'y avait pas beaucoup d'équipe D1 et certain bon joueur jouait D2. Mais avec la profusion d'équipe D1, les joueurs, ils ne les inventent pas, ces nouvelles équipes D1 vident les bon joueurs du D2.

 

De toute façon, l'équipe Bricks fait ce qui pense être bon pour leurs préparations et le vrai test sera à Edmonton. À partir de ce tournoi, nous pourons faire une analyse selon leur performance en espérent qu'il représenterons dignement le Québec...

Partager ce message


Lien à poster

Je suis d'accord avec toi Stallions 2004sur la théorie de la position du joueur. un attaquant doit connaitre toute les facons de jouer en zonne défensive.

 

Francois, les rebels on est pas du D2 !!!! on avait les meilleurs de 3-4 équipes D1 et un top défenseurs 2003 avec leurs goalers qui sentait le caoutchouc apr`s la game.

Partager ce message


Lien à poster

Cette année beaucoup trop d'équipes avec des groupes d'âge mélangés, ou qui ne jouent pas dans leur groupe d'âge. On dirait que certains continuent leur saison atome BB avec des 2003-2004 ensemble, plutôt que de revenir au concept mineur/majeur et jouer par groupe d'âge. Finalement, HQ il l'ont la recette!

Partager ce message


Lien à poster

That's right progression is a big part of Hockey, and the toughest role to play is the Coach, he is the MAJOR catalyst behind the team and if the team doesn't believe in the coaching methods, what do you do?

Partager ce message


Lien à poster

@Stallions 2004

 

I am so on your side on this....very true.

 

 

 

 

One thing I want to get off my chest & some might not all agree with me but it's my personal opinion;

 

In Quebec everyone makes such a huge deal about centers playing the wing and making excuses about why an assembled team of supposed to be All-Stars lose is because they all played center on their own team and now they play wing. Personally you've got to be kidding me.....

 

The only time where centers & wingers play their position is on a face-off & on breakouts/defensive zone coverage in the defensive zone. In the offensive zone at this age it should be F1, F2, F3 and forwards need to read and react to the situation and once the puck is going the other way they ALL need to backcheck. I understand the concept of comfortability of playing a certain position but an elite player should be able to play all forward positions in the offensive zone & understand spacing/triangle concepts as well as knowing when to double team (doublage) etc.

 

I myself love the fact that my son can play all 5 positions on the ice..... not all of them great or at the best of his abilities, but he isn't a deer in head lights when he plays a new position.

Partager ce message


Lien à poster

C'est vraiment du gros calibre est ce que des physiothérapeutes ,des diététistes et des psychologues sportif accompagnent l'équipe?

Partager ce message


Lien à poster

Veuillez vous connecter pour commenter

Vous pourrez laisser un commentaire après vous êtes connecté.



Connectez-vous maintenant

×